Lokalizacja biura rachunkowego – czy ma znaczenie dla przedsiębiorcy?

28 stycznia 2022

Liczba prywatnych firm w Polsce sięga około 3 milionów. Bez względu na wielkość biznesu czy branżę, prowadzenie własnej firmy jest sporym wyzwaniem i wiąże się z dużą ilością obowiązków. Dlatego przedsiębiorcy chętnie decydują się na zlecanie części usług na zewnątrz. Szczególnie popularny jest outsourcing księgowości. To nie tylko wygoda i bezpieczeństwo, ale także oszczędność czasu, który można wykorzystać na rozwijanie własnej firmy.

Pojawia się jednak dylemat – jak znaleźć godne zaufania biuro rachunkowe? Gdzie szukać? Czy ograniczać się wyłącznie do podmiotów znajdujących się w pobliżu czy wręcz przeciwnie – szukać wśród firm z całej Polski? Sprawdźmy czy lokalizacja biura wpływa na jego współpracę z klientami.

Wymiana dokumentów między klientami, a biurem rachunkowym

Prowadzenie księgowości wiąże się z systematyczną wymianą dużej ilości dokumentacji. Wydawać by się mogło, że bliska lokalizacja biura rachunkowego byłaby w tej kwestii ogromnym udogodnieniem, pozwalającym zaoszczędzić sporo czasu. Okazuje się, że nawet współpracując z biurem zlokalizowanym na drugim końcu Polski, obieg dokumentacji może być bardzo szybki. W dobie powszechnego dostępu do Internetu wszelkie faktury, rachunki czy polisy można wysyłać online. Elektroniczny obieg dokumentów jest już właściwe standardem jaki oferuje większość biur rachunkowych. Dzięki temu mają szansę wyjść ze swoją ofertą do szerszego grona potencjalnych klientów. Z kolei przedsiębiorcy nie muszą ograniczać się wyłącznie do oferty lokalnych podmiotów i w praktyce firma z siedzibą nad Bałtykiem może nawiązać współpracę z biurem rachunkowym z Lublina. Takie rozwiązanie, poza wygodą i oszczędnością czasu, pozwala zmniejszyć zużycie papieru i przyczynić się do redukcji natężenia ruchu.

Spotkania na odległość czy face to face?

Internet ułatwił nie tylko obieg dokumentacji między podmiotami oddalonymi od siebie na znaczne odległości, ale również umożliwił nawiązywanie bliższych relacji biznesowych. Dzięki internetowym komunikatorom i platformom jak Zoom czy Teams można organizować spotkania video, znajdując się na dwóch różnych krańcach globu. To najprostszy sposób by omówić kluczowe kwestie między przedsiębiorcą i biurem rachunkowym. Nie trzeba tracić czasu na dojazd, spotkanie można zaaranżować w dowolnym momencie, siedząc w biurze lub w domu. To spore udogodnienie, zwłaszcza dziś, gdy wszyscy mamy zbyt mało czasu i wszystko chcemy załatwić szybko i sprawnie.

Podsumowując,

Z punktu widzenia przedsiębiorcy lokalizacja biura rachunkowego nie ma znaczenia. Przed wyborem warto tylko sprawdzić, czy dany podmiot jest otwarty na tego rodzaju komunikację. Na szczęście coraz więcej firm księgowych wykorzystuje nowoczesne narzędzia internetowe w komunikacji z klientami. Jednym z nich jest InPlus – biuro rachunkowe z Lublina. Oferuje szeroki zakres usług rachunkowych i księgowych dla firm z Lublina, ale również z całej Polski. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na stronie https://inplus.lublin.pl/.

Dodaj komentarz