Jakie są aktualne trendy w tworzeniu i pozycjonowaniu stron www?

13 marca 2022

Nawet projektowanie stron internetowych podlega trendom zmieniającym się co sezon. Nie zawsze sezon trwa rok, czasem można zaobserwować pojawienie się nowego trendu w tworzeniu stron na kilka miesięcy, a potem pojawienie się innego, zupełnie odmiennego. W praktyce oznacza to, że jeśli chcemy mieć ładną i nowoczesną stronę internetową musimy nie tylko aktualizować treść pojawiającą się na niej, ale też dbać o ogólny wygląd strony, o jej optymalizację oraz funkcjonalność. Do tego służą między innymi audyty stron czy usługa optymalizacji. Jakie są aktualne trendy?

Sklepy internetowe stawiają na karty i zdjęcia

Jeszcze do niedawna wchodząc na stronę sklepu internetowego można było zobaczyć duży baner reklamowy i opis sklepu zamieszczony pod nim, a dopiero gdzieś z boku kategorie produktów. Obecnie modne są karty, które wszyscy znamy z serwisów społecznościowych. Dzięki kartom możliwa jest lepsza i co ważniejsze indywidualna organizacja strony. Przedstawiane zdjęcia produktów w formie tzw. wodospadu można łatwo przeglądać czy sortować. A przede wszystkim pokazują od razu towar, który sklep internetowy sprzedaje. A tego oczekują potencjalni klienci. Dodatkowe dane znajdziesz na stronie Media Click z Wrocławia.

Minimalistyczny design

Z jednej strony mamy trend zamieszczania dużej ilości zdjęć czy kart, a z drugiej minimalistyczny design. Do tej pory minimalistyczna aranżacja w stylu skandynawskim najlepiej sprawdzała się we wnętrzach. Ale strona internetowa to również miejsce wymagające aranżacji. Projektowanie stron internetowych tak, aby były funkcjonalne i minimalistyczne to nie lada wyzwanie. Zwłaszcza, jeśli strona ma być wizytówką firmy i przedstawiać jej kompleksową ofertę. Jednak minimalistyczna strona www ma wiele zalet. Po pierwsze jest czytelna, po drugie neutralna, a po trzecie autentyczna.

WordPress odchodzi do lamusa

A właściwie to standardowe szablony WordPress nie mają już miejsca wśród trendów w tworzeniu stron. Znane z WordPress widgety takie jak „boczny pasek z najnowszymi publikacjami na blogu” albo „chmura tagów” nie będą już używane. Na samej platformie WordPress bazuje bardzo wiele sklepów internetowych, stron firmowych czy blogów, ale ponieważ tego typu dodatkowe widgety tylko zabierają miejsce na stronie, które można by wykorzystać na coś innego warto się ich pozbyć. Zwłaszcza, że nie są nawet doceniane przez użytkowników.

Film lub wizualizacja na powitanie

Nie tylko firmy, które w swojej ofercie mają kręcenie filmów i ich montaż na swoich stronach dodają filmiki na powitanie. Wiele innych przedsiębiorstw przyciąga klientów dodaniem krótkiego filmiku HD lub wizualizacji na głównym banerze. A w tym roku takich firm będzie jeszcze więcej. Dzięki rozwojowi HTML 5 jest to możliwe, aby na coraz większej ilości stron osadzać coraz to lepsze efekty wizualne jak np. filmiki jakości HD. Kto powinien zastosować ten krok? Nie tylko projektanci, designerzy czy graficy komputerowi. Także hotele, aparthotele czy deweloperzy na swoich stronach mogą zamieszczać takie intro, aby pokazać swoje inwestycje z każdej strony.

Typografia – wyróżnij się czcionką

Tworzenie stron www, tak aby każda z nich się wyróżniała od innej nie jest łatwe. Ale z pomocą przychodzi kolejny trend jakim jest typografia. Oznacza to stosowanie nietuzinkowych, niestandardowych krojów pisma. Można też zastąpić grafikę samymi literami. Ale ten trend dla niektórych firm może być kłopotliwy. Trzeba wziąć pod uwagę odbiorcę. Typografia będzie pięknie wyglądać na wysokiej jakości monitorach. Dlatego, jeśli klientami firmy nie są osoby korzystające np. z monitorów Retina lub nawet bazujące na przeglądaniu stron na smartfonach to zastosowanie tego trendu na swojej stronie www nie przyniesie żadnej korzyści firmie.

Najpierw strona mobilna

Okazuje się, że wiele osób nawet mając w domu komputer i tak korzysta ze smartfonów do przeglądania internetu. Dlatego też teraz zaczyna się budowę strony od wersji mobilnej, a jako jej rozszerzenie powstaje strona na PC. Do tej pory było odwrotnie. Najpierw budowano tradycyjną stronę www, a potem pracowano nad jej wersją mobilną. Pokazuje to jak bardzo przez ostatnie kilka lat zmieniło się w Polsce podejście do nowych technologii i jak zmienił się sam styl życia.

Dodaj komentarz