Share This Article
Kiedy już przyjrzałeś się wynikom swojego newslettera, czas na optymalizację. Czy zdarzyło się tak, że ludzie przeczytali Twój newsletter, ale nie kliknęli w żaden link? Być może powinieneś zmienić swoje wezwanie do działania (CTA). A może wiele osób nawet nie otworzyło Twojego newslettera? W takim razie Twoje linie tematyczne mogą wymagać trochę więcej pracy.
Optymalizuj swój newsletter za pomocą testów A/B. Dzięki testowi A/B możesz łatwo znaleźć przyczynę. Podziel swoich subskrybentów na dwie grupy i każdej z nich wyślij inną wersję newslettera. Na przykład, grupa A otrzymuje email z jednym tematem, a grupa B z innym. W podsumowaniu możesz sprawdzić, która z nich zadziałała najlepiej.
To, jak podzielisz swoje grupy, zależy wyłącznie od Ciebie – podział 50/50 nie jest konieczny i nie zawsze wskazany, szczególnie jeśli Twój „eksperyment” znacznie odbiega od Twojej normy. Rozkład 20/80 byłby w tym przypadku sensowny. Ważne jest, aby grupy testowe były wystarczająco duże. Jeśli jeden z maili trafi tylko do dziesięciu osób, to wynik niewiele Ci powie.
Jakich funkcji potrzebuje Twoje narzędzie do tworzenia newslettera?
Aby mailing reklamowy przebiegał bezproblemowo, zalecamy korzystanie ze specjalnego narzędzia do newslettera lub email marketingu.Chociaż technicznie rzecz biorąc, możesz wysyłać swój newsletter za pomocą własnego programu mailowego, nie jest to zbyt praktyczny sposób. Z jednej strony brakowałoby mu ważnych funkcji analitycznych, a z drugiej strony prawdopodobnie wyląduje w folderze spamu, ponieważ wielu dostawców robi to w przypadku e-maili wysyłanych na zbyt wiele adresów jednocześnie.
W przypadku tworzenia newslettera za pomocą specjalnego narzędzia do email marketingu sprawa wygląda inaczej. W tych programach szczególnie ważne są następujące funkcje:
- Edytor. W zasadzie możesz po prostu napisać swój newsletter w wybranym programie do pisania, a następnie skopiować go do swojego narzędzia do email marketingu. Jednak często prowadzi to do problemów z formatowaniem. Jeśli napiszesz swój e-mail bezpośrednio w odpowiednim programie, unikniesz błędów i zaoszczędzisz sobie kopiowania i wklejania.
- Zarządzanie listą. Twoja lista odbiorców może szybko stać się zagmatwana, jeśli masz wielu subskrybentów newslettera. Proste, zautomatyzowane zarządzanie subskrybentami zaoszczędzi Ci wiele pracy.
- Szablony. Szablony e-maili powinny być łatwe do edycji, abyś mógł szybko i łatwo dostosować swój newsletter. Takie szablony i wiele innych funkcji oferuje m.in. platforma Vivasend.pl.