Share This Article
Volkswagen to marka, która przetrwała okresy kryzysu gospodarczego, cieszy się ogromnymi osiągnięciami i interesującymi globalnymi kampaniami marketingowymi. Volkswagen został stworzony jako „samochód dla ludzi” – taki, który był na tyle tani, że każdy mógł sobie na to pozwolić. W 1993 roku wprowadzono silny rebranding, co wpłynęło na reputację Volkswagena jako producenta samochodów o wysokiej jakości.
Samochód dla każdego
Przez wiele lat samochody z emblematem VW na masce kojarzone były jako solidne samochody dla przeciętnego odbiorcy. Ich siłą zawsze było staranne, typowo niemieckie wykonanie. Do legendy urosła dbałość o trwałość i wytrzymałość karoserii, a szczególnie elementów blacharki – https://centrumwroclaw.pl/vw/blacharnia-i-lakiernia/. Z czasem w ofercie zaczęły się pojawiać modele, które mogły konkurować z samochodami kojarzonymi z rynkiem premium.
Szybka realizacja ambitnego planu
W 2006 roku ustalono biznesplan, aby Volkswagen stał się największym na świecie producentem samochodów pod względem ilościowym do 2018 roku. Cel ten został osiągnięty już w 2011 roku dzięki walce Toyoty ze skutkami japońskiego tsunami i słabych wyników GM w Europie. Volkswagen Transporter T5 jest popularnym wyborem dla zapalonych miłośników samochodów kempingowych, a wiele firm odniosło sukces, przekształcając wyłącznie samochody dostawcze Volkswagena.
Volkswagen do 1950 roku sprzedał ponad 27 000 samochodów do 17 krajów, a Garbus stał się symbolem odbudowy zachodnioniemieckiej i reklamował się jako emocjonująca marka. Reklamy Volkswagena zawierają wartości rodzinne, aby przyciągnąć ich rynek docelowy i wyróżnić się na tle konkurencji i jest to oczywiście przepis, który się sprawdził. Obecnie mało kto, może konkurować z marką i ceną Volkswagena.
Wyjątkowy model biznesowy VW
Po analizie modelu biznesowego Volkswagena, każdy developer biznesowy lub ekspert ds. efektywności stwierdzi, że jest to model skazany na porażkę. Zbyt wiele produktów nakłada się na siebie, promuje się zbyt wiele marek i źle buduje struktury pracownicze. Volkswagen zatrudnia ponad 549 300 osób na całym świecie, co czyni firmę ósmym co do wielkości pracodawcą na świecie. Różni się od innych producentów tym, że wiele komponentów wykonuje we własnym zakresie i dzięki temu przewyższa pod względem zysków wszystkich innych producentów samochodów.
VW traktuje wszystkie swoje marki tak, jakby były niezależnymi firmami – żeby wymienić tylko kilka z nich, Audi, Skoda, Seat, Bentley i Porsche, mają własne rady dyrektorów, prowadzą osobne rachunki zysków i strat oraz własne roczne raporty. Gwarantuje to, że każdy zespół i dział koncentruje się wyłącznie na własnej marce i sukcesie, przy jednoczesnym utrzymaniu minimalnych kosztów. Pojazdy Volkswagena są dobrze zmontowane, bezpieczne, dobrze wyposażone, tanie i mają dobre osiągi; to ostatecznie sprawia, że jest to preferowany pojazd z wyboru w kilku krajach europejskich i na świecie.